I väntan på vadå?

Alltså, vad håller jag på med egentligen? Jag hänger uppenbarligen inte med i mitt eget liv. Fick en såndär glödlampe-insikt igår när jag insåg att det prov jag tänkte att jag skulle få tillbaka på religionslektionen idag har jag ju redan fått tillbaka - förra veckan. Jag som brukar ha sån järnkoll annars. Ganska läskigt egentligen, att halva hösten bara runnit iväg utan att jag knappt hunnit uppfatta, och än mindre uppskatta, den.

Kanske har det att göra med att förra året hände det saker jämt och ständigt hela tiden. Var det inte det ena så var det det andra och jag pluggade och pluggade och pluggade och ändå fanns det alltid mer skolarbete att göra, nya platser att upptäcka och så vidare. Här hemma är allt mest som vanligt. Vi har fortfarande inte så mycket att göra i skolan än så länge, trots att den här tiden i vanliga fall brukar vara en av de stressigaste på året. Jag antar att jag är understimulerad, helt enkelt. Jag har liksom tillbringat de senaste veckorna i väntan på något som inte har dykt upp. Så utomordentligt fånigt! Nej, det får allt ta och bli skärpning, måste börja ta vara på nuet.

Kommentarer
Postat av: ELLINORAK

ja ettan gillar jag nästan mest men kolla klacken! som en liten penna :p höhö

2009-10-12 @ 22:32:43
URL: http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0