Apropå skolan

Okej, kom en bit med plugget i alla fall .. Äh, det är viktigt med pauser såhär i början så att man inte överanstränger sig. Typ. Förutom att jag inte riktigt orkar med de, visserligen ganska få, läxor jag fått än så länge så känns det bra att ha börjat skolan. Jag gillar rutiner. Och sen så är jag duktig. Jag brukar sällan vara störst och har aldrig varit vackrast, men i skolan är jag faktiskt nästan alltid bäst. Det blir lite roligare då. På det viset kommer det nog att bli lite vemodigt att ta studenten. Såklart kommer jag att vara överlycklig över att tolv års slit och mödor är över, men om jag känner mig själv rätt kommer en del av mig också att noja över vad som komma skall. I skolan har jag en tydlig roll, och jag trivs bra med den. Det är en trygghet. Inte blir det bättre av att jag knappt har en aning om vad jag vill göra när jag gått ut. Men samtidigt - om man bara hålla sig till vad som är tryggt hela livet blir det inte särskilt spännande, det är en sak som är säker. Och jag vill ha ett spännande liv!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0