Biolängtan

Precis allt med den här filmen verkar så himla underbart. Precis en sån som kan få hösten att kännas så där mysig och bra som den faktiskt kan göra. Men tydligen får man vänta tills oktober ..




...

Antingen har jag bara otur eller klenast immunförsvar på skolan. Eftersom det brukar bli såhär nästan varje år så kanske det snarast handlar om det sistnämnda .. Fast det kan ju å andra sidan ses som oturligt. Fick stanna hemma från skolan idag. Känns som jag har en sådan där rymdbubbla på huvudet. Feber och grejer också. Isch.  

The soundtrack of my life

Tja, i alla fall den här veckan. Har tappat räkningen på hur många gånger jag lyssnat på skivan, trycker bara på play igen så fort den spelat klart. Regina Spektor är ett geni!
Det här är mina favoriter för stunden:

   




Åh, så bra.

Ni fattas mig


För att vara lite fransk-svensk sådär.

Skynda lyssna!


Det blir nog inte mycket finare än så här.

Skodon



Slog till på ett par nya skor idag, Converse-kopior från Skopunkten för 199 pix. Finns det egentligen något de inte passar till? Och om det bara blir lite svalare i luften så kan jag snart inviga mina kängor. 499 kronor på Eurosko's barnavdelning, vilket kassörskan snorkigt påpekade när jag skulle betala. Vem bryr sig? Hur som helst blir de en perfekt kontrast till alla mina söta blommiga klänningar. Jag tror att vi kommer få en fin höst ihop!

Nystart part 2

Idag började jag skolan igen. Lite overklig känsla att komma dit eftersom det ju var sisådär ett år sedan jag var där sedan sist. I just den skolan alltså, inte i skolan i allmänhet (förklaringen till det kan ni läsa här). Det kändes ganska vanligt i alla fall. Samma klass bestående av samma människor. Vardagsvanorna kommer nog att återvända läskigt fort .. Nåja. Mitt schema ser slappt och bra ut i alla fall, så tvåans plågor gjorde uppenbarligen nytta. Tjoho! Trean alltså. Är det nu det händer?    

Nystart

Mhm. Då kör vi!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0