Paris, je t'aime

Jag gillar film överlag som ni kanske förstått (får nog ta och fixa en lista någon gång ..), men det är bara vissa som vinner ens hjärta på det där speciella sättet. Paris je t'aime är definitivt en sådanTjugo kortfilmer från olika kvarter runt om i Paris, alla av olika regissörer och med en massa kända skådisar, och alla handlar de om kärlek. Det är magiskt, så bra att jag knappast kunde välja vilka jag skulle visa er! Men här har ni några av mina absoluta favoriter i alla fall. Förhoppningsvis kan det sätta guldkant på någons söndag! 







En NY-variant på samma koncept, New York, I love you (vars rollista verkar innehålla till och med ännu fler stora namn än Paris, je t'aime!), gick upp på bio i USA i oktober. Den borde alltså komma hit någon gång i vår. Åh, längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0