Vampire Weekend

Det är väl typiskt att när man har en massa roligt att uppdatera så lyckas man inte logga in på bloggen ... men desto mer att rapportera idag i stället (känns som att långa sammanfattande söndagsinlägg har blivit något av en tradition här)! Fredagskvällen på Sticky var jättjätterolig - ett strålande gäng tjejer, två styck grymma band, skålande och skrålande och så klassiska moves (min: crawl/armsving, fannys: orientaliskt .. vippande?) till skön motown-musik på det. Attans bara att de där söta killarna som dansade precis bredvid och och sneglade åt vårt håll hela tiden inte fick tummen ur .. (eller jag själv för den delen. Men på något sätt tycker jag ändå att det är killen som borde ta första steget. Mest för att det är mer bekvämt så för mig antar jag. eller vad säger ni?) Nåväl, vi får väl se om det dyker upp några bilder så småningom ...  

Resten av helgen bara försvann känns det som. Igår var jag, mamsen och pappsen hos Klara, Jonatan & Co -bästa barndomskompisarna, ja känns praktiskt taget som släkt faktiskt. Det säger väl ganska mycket ändå att alla ungarna fortfarande är med när vi ses trots att de äldsta fyller 21 i år. Himlans trevligt, fantastiskt god mat och många skratt blev det som vanligt i alla fall. Och idag har jag och Hanna extraknäckt som städerskor hemma hos henne och jag har på så vis tjänat ihop lite fina pengar till min Pariskassa. Flyget är bokat och klart, 4e april bär det av i sällskap med en hög favorit-människor, det kommer att bli SÅ bra. 

Gah, sitter här och är helt lyrisk över all ny musik jag nyss lagt in i min ipod. Det kommer nästan bli en fröjd att ta bussen till skolan imorgon! Smakprov utlovas inom en snar framtid! Avslutar som vanligt min söndag framför Damernas detektivbyrå med resten av familjen och en rejäl kopp te, mysmysmys.    


bildkälla

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0