Om ambitioner

Lördag kväll och jag är helt färdig. Misstänker att det är de senaste veckornas konstanta grejer-att-göra-flöde som börjar ta ut sin rätt. Skönt då att jag inte behöver göra något mer än ligga in sängen och kolla Gossip Girl. Det har verkligen varit extra allt på sistone, både mindre roliga och roliga grejer. På shoppingfronten har det blivit en hel del. Vågar inte ens kolla mitt saldo haha ... Men har hittat en massa bra grejer! Senast idag lite randiga rea-fynd på Lindex, bilder kommer förmodligen (har märkt att det är ett återkommande och ständigt icke-uppfyllt löfte här, ska försöka bättra mig). Helgen ägnas huvudsakligen åt förberedelse inför nationella i matte c på tisdag, vilket verkligen hade kunnat vara pest och pina men som känns mer än okej när jag och Fanny slår våra kloka huvuden ihop. Känner mig ganska lugn inför det provet (som för övrigt blir det sista jag gör i gymnasiet, lycka!). Inte för att jag kan allt perfekt direkt, utan för att jag har förlikat mig med att det nog blir ett VG och insett att det är skitbra det också. Väldigt skönt att slippa pressa sig till ett mvg. Är väldigt trött på att prestera över huvud taget. Mentalt har jag nog redan tagit studenten, har jättejättesvårt att motivera mig till det allra sista nu. Jag kommer sakna skolan så småningom är jag ganska säker på, men just nu räcker det liksom. Punkt slut finito!

Men nu gäller det ju bara att hålla hjärnan vässad till och med tisdag och sen kan jag let it loose på onsdag, då det mest ansträngande jag planerar att ägna mig åt är att få lösögonfransarna att sitta som de ska. Då är det nämligen dags för bal. Längtar!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0